Atrakcja na stoisko targowe i na targi
Dobrze zorganizowane wydarzenie na długo zapada w pamięć uczestników. Sposób organizacji eventu oraz to, jak firma prezentuje się na targach, to niezwykle ważne elementy budowania wizerunku i relacji. Niezależnie od tego, czy organizujemy wydarzenie firmowe, czy prywatne, naszym celem jest przykucie uwagi docelowych grup osób. Możliwości organizacyjne, jeżeli chodzi o wszelkiego rodzaju wydarzenia oraz atrakcje, jakie można zapewnić uczestnikom, są niemal nieograniczone i zależą głównie od naszej inwencji i zasobności portfela. Sposób organizacji wydarzenia nie powinien być jednak dziełem przypadku.
Odpowiednia organizacja eventu to inwestycja
Eventy, wydarzenia branżowe, targi, konferencje, imprezy integracyjne to nie tylko okazja do dobrej zabawy i wydatek dla organizatora. To przede wszystkim inwestycja i metoda wzbudzenia pozytywnych emocji oraz stworzenia odpowiednich wspomnień u uczestników. Atrakcje na event oraz jego harmonogram muszą być dobrze przemyślane i zaplanowane. Event marketing to jedno z najpotężniejszych narzędzi do budowania wizerunku. Aktualnie na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych atrakcji, które mogą być cennym elementem wydarzeń takich jak:
– imprezy firmowe,
Pierwszym krokiem w kierunku organizacji dobrego eventu powinno być określenie jego celu. Bez celu nie da się dobrać odpowiedniego miejsca na dane wydarzenie ani atrakcji, które będą stanowić jego urozmaicenie. Wiele osób zapomina, że nawet spotkanie integracyjne niesie za sobą większe cele niż tylko dobra zabawa. Atrakcje na imprezę firmową to niezwykle ważny element budowania zespołu, relacji, zaufania, dobrej atmosfery, komunikacji i wizerunku firmy.
Ekologiczne atrakcje na imprezę
Jednym z najpopularniejszych trendów panujących aktualnie w event marketingu są wszelkiego rodzaju atrakcje związane ze zdrowym trybem życia, ekologią, aktywnością fizyczną oraz świadomym odżywianiem. Internet przepełniony jest fitnesowymi guru, wegańskimi przepisami i informacjami o sporcie, użytecznymi dla amatorów na każdym poziomie zaawansowania. XXI wiek przyniósł modę na bycie fit i eko.
Trend budowania strategii rozwoju wspierającej zrównoważony rozwój oraz dbałość o zdrowie jest coraz bardziej widoczny w działaniach marketingowych wielu marek. Jednym z elementów budowania spójnej strategii marki jest zapewnienie wzmacniających ją atrakcji na wydarzeniach takich jak impreza firmowa.
Atrakcje te są niezwykle skutecznym sposobem nie tylko na pracę nad wizerunkiem, ale też na budowanie relacji między uczestnikami. Jeszcze dwadzieścia lat temu producenci produktów i usług prześcigali się w optymalizacji działalności pod kątem produkowania i dostarczania jak największej ilości dóbr w jak najszybszym czasie i jak najniższej cenie, nie zwracając większej uwagi na ich jakość oraz wpływ na człowieka i środowisko. XXI wiek to czas ekologii i świadomości.
Jakie eko – atrakcje na event?
Najlepiej takie, które angażują do działania uczestników, wiążą się z aktywnością fizyczną, ekologią i zdrowym żywieniem. Spotkania z trenerami, dietetykami, wspólne treningi, warsztaty kulinarne. Oryginalne, alternatywne sposoby przygotowania posiłków, czy choćby ułożenie zdrowego menu z lokalnych produktów i podanie go w przyjaznych środowisku, biodegradowalnych naczyniach. Ekologicznych atrakcji, które możemy dostarczyć uczestnikom wydarzenia, jest wiele. Ich niezaprzeczalną zaletą jest również cena.
Przykład? Udostępnienie uczestnikom imprezy możliwości wykręcenia świeżych koktajli w blenderze rowerowym to koszt znacznie niższy niż pokaz fajerwerków. A z pewnością na długo zapada w pamięć, jest dobrą formą zabawy i wzbudza wiele pozytywnych emocji.
Taki wybór świetnie sprawdzi się jako atrakcja na stoisko targowe, szczególnie w branżach związanych z aktywnością fizyczną, zdrowiem i środowiskiem. Dodatkowo w przypadku targów taki rodzaj atrakcji stanowi doskonałe wyróżnienie na tle innych wystawców i zapewnia okazję do nawiązania interakcji z gośćmi.